ליאור יאיר: "בואו נדבר על פגישות הצגה"
זה לא משנה אם אתם עצמאיים או שכירים, הצגת תוצרים היא חלק עיקרי בחיים המקצועיים שלכם. אתם חייבים לשלוט ולפתח את יכולות ההצגה שלכם, לא כדי לשכנע אחרים ברעיונות שלכם, לא כדי למכור, כדי לייצר מוצרים טובים יותר. כי כשאנחנו מציגים נכון אנחנו מצליחים לקבל את הפידבק המתאים, לאגד סביבנו את כל הצוות ולייצר את המוצר הטוב ביותר.
רונית קליין: תיק עבודות - המפתח להזדמנויות חדשות
כל מי שלמד עיצוב יודע שעם סיום הלימודים הדרך רק מתחילה. אנחנו מנסים להשיג את העבודה הראשונה ומשם יכולים להמשיך לעבודה הבאה ולזו שאחריה ולמצוא את עצמנו במקומות נהדרים.
לפעמים ההזדמנויות הללו מגיעות אלינו מבלי שקראנו להן לבוא, אך גם אז עלינו להיות ממוקדים ומוכנים, כשיש בידינו את תיק העבודות המתאים למסלול בו אנו שואפים לצעוד. כעת עלינו לפתוח את הדלת לעצמנו, ולוודא שתיק העבודות שלנו אכן מציג את הכישורים שלנו בצורה הנכונה ביותר.
האקתון משותף לבוגרי הכשרת הפרונט אנד ובוגרי לימודי אפיון ועיצוב חווית משתמש. הבוגרים הגיעו עם רעיונות מבעוד מועד וביום ההאקתון חולקו לצוותים הכללו מאפיינים, מעצבים ומפתחים בכדי להרים מוצר ב 12 שעות של עבודה מאומצת.
התוצאות היו מדהימות ובעיקר היה מרגש לראות את הבוגרים שלנו בתהליך יצירה מלא קריאטיביות ועשייה.
בשנים האחרונות העולמות הווירטואליים תופסים מקום יותר ויותר נכבד בחיי היום יום של כולנו.
בעוד שהחברות הגדולות דוחפות את השוק קדימה ומייצרות תכנים חדשים במקביל לפתרונות חומרה מתקדמים, רוב אוכלוסיית המפתחים נשארת מאחור בסביבות ווב ופיתוחים אפליקטיבים למסכי דו מימד.
באירוע ניתן טעימה, על קצה המזלג, בפיתוח לעולם הווירטואלי החדש - עולמות המציאות המדומה והרבודה, לצד הרצאות מקצועיות של מובילי התחום בארץ
האקתון חווית משתמש בשיתוף עם האקסלורטור SigmaLabs.
בוגרי תוכניות אפיון ועיצוב התכנסו ליום שלם של עבודה מאומצת על שמונה סטארטאפים נבחרים שנזקקו לעזרה עיצובית או אפיונית.
הצוותים נבנו מזוגות של מאפיין ומעצב בכדי לתת מענה על כל אחד מהפרמטרים שהוצבו כמטרה לשיפור.
במקביל להאקתון, היזמים נהנו מהרצאה בנושא חווית משתמש ומנטורינג של ליאור יאיר ורונית קליין.
סדרת אירועים על הנושאים שבאמת מעניינים מעצבים.
בכל אירוע יהיו 2 הרצאות- מקצועית ומעשית שיעסקו בנושאים מחיי היום-יום של מעצב בישראל:
לאור פניות רבות ושאלות בנושא, ליאור יאיר (Create) יסביר לנו איך אנחנו בתור מעצבים יכולים למדוד עיצוב ולמה כדאי שנדע להשתמש בכלי מדידה ואנליטיקה שיעזו לנו להשתפר, למדוד את העבודה שלנו וליצור מוצרים שישיגו את המטרות שהגדרנו.
ערן מנדל (מאייר, אנימטור ובימאי אנימציה מבוקש) ידבר על ההתפתחות של הסגנון האישי שלו ואיך דווקא הפרוייקטים האישיים שלו הפכו להיות הסיבה העיקרית שלקוחות מגיעים אליו. בהרצאה ערן יסביר איך יצירת פרוייקטים אישיים חשובה ומועילה גם לנפש אבל גם לפרנסה.
האקתון חווית משתמש בשיתוף עם Wix Hub והאקסלרטור LeadWith.
במסגרת העבודה בוגרי תוכניות האפיון והעיצוב חברו ליזמיות המנהלות חברות סטארט-אפ להאקתון יומי שבו עבדו על המוצרים השונים, יצרו אפיון ועיצוב של התהליכים העיקריים במוצרים השונים וכמובן אכלו, שתו ונפגשו עם החברים מהמחזור שלהם.
במקביל העברנו הרצאות ליזמיות על חווית משתמש ועיצוב מותאם לחברות סטארט אפ.
היה כיף ומאוד משמעותי.
כחלק מהמאמצים שלנו לשלב את הבוגרים בתעשייה ולתת להם את הכלים והניסיון שהם צריכים הקמנו מערך של האקתונים המתמקדים בחווית משתמש, אפיון ועיצוב.
הבוגרים עובדים עם חברות סטארט-אפ אמיתיות בסביבה מבוקרת (ומגניבה), הנחיה צמודה שלנו ועם אנשי מקצוע נוספים.
את האקתון עם המדגרה אהבנו במיוחד, הוא כלל לילה במקום (קיבוץ רביבים) ועבודה מול הסטארטפים של תוכנית המדגרה. אנחנו אמנם נרדמנו ב-4 לפנות בוקר אבל היו כמה צוותים שהמשיכו אל תוך הלילה הלבן.
אנחנו אוהבים את Sketch. מבחינתנו הוא מספר אחת. לא רק כי הוא הבאז האחרון. המעבר לסביבת העבודה של Sketch באמת שיפרה את צורת העבודה שלנו, את התוצרים ואת איכות החיים שלנו כמעצבים.
באירוע ארחנו ארבעה מעצבי חווית משתמש מחברות מובילות שכבר עשו את המעבר ושיתפו אותנו בכלים המובילים, מתודולוגיית העבודה שלהם ובטיפים שיעזרו לכל מי שרוצה להתחיל ולעבוד עם הסביבה.
בכל אירוע יש 2 הרצאות מרכזיות. האחת מהצד המקצועי והשניה תומכת מקצוע. באירוע הראשון ארחנו את ליאור יאיר (create) (דעתה) והילה אורן.
ליאור דיבר על איך נכון לתמחר אפיון ועיצוב. משלב הפגישה הראשונית ועד הצעת המחיר. על סוגי התמחורים והכלים שעוזרים לנו לתמחר , מוצר נכון, אבל גם על איך נכון לכתוב חוזה, מה הוא צריך להכיל מהם הסעיפים שלא היינו מוותרים עליהם ומהם הסעיפים שכדאי להיזהר מהם.
הילה דיברה על חשיבה אינפוגרפית ועל איך היא יכולה לקדם את המוצר. הרצאה סקרה את האופן שבו המחשת נתונים וויזואליזציה נכונה יכולות לעזור למקד את המסר ולחדד את הערך.
הזמנו את כל החברים, הבוגרים והתלמידים שלנו למסיבת השקה למשרדים החדשים שלנו בתל אביב. המסיבה היתה ברוח ״מסיבת כיתה״ בה חילקנו פיתוח עם שוקלוד וחומוס (בנפרד) וכמובן מלא בירות!
צפו בסרטון כדי לראות מה הלך שם, אנחנו בשלב מסוים כבר היינו מעולפים.