אופטימיזציית יחס ההמרה (conversion rate optimization) היא שיטה לשיפור מתמיד של שיעור המבקרים באתר הנוקטים בפעולה רצויה (רכישה, רישום וכו'). שיפור המוצר, רווחיות המודל העסקי ואף צמיחה הם תוצרים של יישום נכון ומתמשך של שיטה זו.
קורס אינטנסיבי זה, מיועד למאפייני חווית משתמש, אנשי שיווק דיגיטלי, מנהלי מוצר ויזמים, ומטרתו להקנות סט כלים מלא שיאפשר לבוגריו ליישם את המתודות המתקדמות בעולם לניהול אופטימיזציה ולשפר את המוצרים עליהם הם עובדים. התוכנית נוקטת בראיה הוליסטית ומטפלת בכל נקודות המפגש עם המשתמש - באתר, במובייל, לפני ואחרי הביקור.
גיבשנו תוכנית זו בעקבות צורך אמיתי מהתעשייה בישראל להכשרות מתקדמות לתפקידי ניהול מוצר, אפיון חווית משתמש ושיווק, ומתוך הרצון שלנו לקדם אנשי מקצוע ולעזור להם להשיג את המטרות המקצועיות שלהם. בתוכנית זו נתחיל ביסודות, נתקדם למחקר איכותי וכמותי ואיסוף רעיונות לבדיקה, נמשיך לשיטות תעדוף, נתעמק במתודות A/B טסטים ונלמד כמה שיטות אופטימיזציה מתקדמות. התוכנית כוללת תרגול של החומר הנלמד.
מהי אופטימיזציית יחס המרה? למה היא חשובה? מהו תהליך אופטימיזציית יחס ההמרה? מהי מנטליות האופטימייזר? בשיעור פתיחת התוכנית נסקור את התחום וחשיבותו, נעבור על מספר שיטות נפוצות ונלמד את מתודולוגיות האופטימיזציה שנשתמש בה בהמשך הדרך.
בשיעור זה נלמד את ששת עקרונות השכנוע של פרופסור רוברט קיאלדיני (מאבות תורת השכנוע) וכיצד להשתמש בהם להמרה. כמו כן,נתמקד באיך לכתוב תוכן ממיר לאתר - כולל עומק ומורכבות הטקסט, שימוש בשפת המשתמשים, כתיבת הצעת ערך (value proposition) נכונה, והמרכיבים של קריאה לפעולה (call to action) אפקטיבית.
בשיעור זה נלמד על עקרונות חווית המשתמש ואיך הם באים לידי ביטוי באופטימיזציה להמרה. בין העקרונות שנלמד: שמישות, שימושיות, הנאה, אסתטיקה, נגישות, זמינות המידע, שליטת המשתמש, שימוש ושבירת קונבנציות, גמישות ופשטות. נעבור על מספר אתרים מובילים וננתח את השימוש שהם עושים בכלים אלו.
בשיעור זה נלמד איך להטמיע גוגל אנליטיקס בצורה נכונה, איך לבדוק שההטמעה עובדת טוב וניתן לסמוך על הדאטה, איך ליצור משפך המרה (funnel), איוונטים וסגמנטים. כמו כן, נלמד איך להטמיע ולהשתמש בגוגל טאג מנג'ר (Tag manager) ונקנח עם ניתוחים ראשוניים של גוגל אנליטיקס.
עכשיו כשהיסודות מאחורינו, נעבור לשלב הניתוח. נלמד לעומק, דרך דוגמאות, את יסודות הניתוח היוריסטי, הכוללים בדיקת עמודי המפתח דרך ההיבטים של רלוונטיות, בהירות (clarity), ערך (value), חיכוך (friction) והסחות דעת (distraction). נלמד ונתרגל ביצוע ניתוח היוריסטי על הפאנל (funnel), עמודי נחיתה וטפסים. בהמשך השיעור, נלמד איך לנתח את המתחרים וללמוד מהם. נבדוק את המתחרים על סמך שימושיות, הצעת ערך (value proposition), ניתוח עיצובי ופונקציונאלי ונראה איך הם פותרים בעיות שאנו נתקלים בהן.
נצלול לגוגל אנליטיקס ונלמד איך לנתח אתר לעומק ולחפש אזורים בעייתיים. נבדוק את הפאנל (funnel), תוצאות לפי דפדפן, מכשיר, רזולוציות מסך, עמודי נחיתה ונטישה, מהירות אתר ועמודים ראשיים, מסלולי ניווט באתר, תוצאות לפי ערוץ טראפיק ומשתמשים חוזרים לעומת חדשים. כמו כן, נתוודע לעוד כלים: מפות חום (heatmaps), מפות קליקים (click maps) וכלים לניתוח טפסים.
בעוד שניתוח טכני וכמותי יכול להצביע על מה לא בסדר, ניתוח איכותי יכול לעזור להסביר למה. בשיעור זה נתעמק בסט הכלים המשמשים אופטימייזרים כדי להבין לעומק את המשתמשים שלהם. נלמד איך לקיים ראיונות עומק עם משתמשים ולקוחות, איך ליצור ולנתח סקרים מסוגים שונים, איך ליצור בדיקות שימושיות (user testing) ולנתח וידאו של משתמשים.כמו כן, נלמד איך לפרק את המשתמשים לפרסונות (persona) ואיך למפות את מסלול המשתמש (user journey). בסוף השיעור תקבלו את משימת הקורס שתוצג על ידיכם בשיעור האחרון.
בסיום תהליך הניתוח יש רשימה ארוכה מאוד של רעיונות לבדיקה. עם מה להתחיל קודם? איך ליצור תעדוף נכון של בדיקות? איך לוודא שפרוייקטים כבדים אבל בעלי פוטנציאל לא נדחקים לסוף התור? בשיעור זה נלמד שיטות מתקדמות לתעדוף בדיקות. בהמשך השיעור נלמד את יסודות ה- A/B testing וה Multivariate testing. נסקור כלים ונכיר את הכלי החינמי של גוגל: Optimize.
נלמד איך ליצור היפוטזה, הגדרת יעדים, עקרונות סטטיסטיים רלוונטים ומשמעותם, איך להעריך כמות טראפיק נדרשת, איך לנהל טסטים עד שלב העצירה, טעויות נפוצות ואיך להמנע מהן, איך לנתח תוצאות טסטים -כולל ניתוח לפי סגמנטים, מהם איומי תוקף חיצונים (external validity threats), ואיך ללמוד גם מטסטים שנכשלים.
בחלק הראשון של השיעור, נתעמק באופטימיזציה לאתרי ecommerce. נלמד על אופטימיזציה של החיפוש, דפי המוצר וה- checkout funnel. בחלק השני של השיעור, נעבור צד ונתעמק באופטימיזציה לאתרי b2b. נלמד על חשיבות מתן מענה לפרסונות שונות מצד הלקוח ותהליכי ההערכה (evaluation) ורכישה.
עד כה, התעמקנו במה שקורה בתוך אתר. אבל האתר הוא רק חלק מסך המפגש האפשרי שלנו עם הלקוח הפוטנציאלי. לרוב, הלקוח עובר חיפוש במנוע חיפוש לפני שהוא מגיע אלינו. נשתמש בידע שצברנו בקורס עד כה כדי לעשות אופטימיזציה על המודעות שלנו והתוצאות האורגניות בגוגל. נעבור על הכלים שיכולים להטות את הכף במהלך קבלת ההחלטה לאתרים שדורשים החלטה מורכבת, ונסיים באופטימיזציה ללקוחות חוזרים ומיקסום ה- lifetime value שלהם.
השיטה המדעית לאופטימיזציה דורשת כמויות טראפיק משמעותיות כדי להריץ טסטים מהימנים. באתרים עם מעט טראפיק, זה אומר או לחכות פרקי זמן לא הגיוניים כדי לצבור את הטראפיק או למצוא דרכים אחרות לאופטימיזציה. בחלק הראשון של השיעור נלמד שיטות אופטימיזציה לאתרים אלו.
בחלק השני נלמד איך לעשות site redesign בצורה אופטימלית. האם כדאי לעשות שינויים דרמטיים או קטנים? איך למזער סיכון בתהליך זה?
מנהל תוכנית הלימודים
כיזם, איש מוצר, ואיש שיווק דיגיטלי, אני רואה באופטימיזציית יחס המרה (Conversion Rate Optimization) רכיב קריטי בהצלחת חברה בעולם הדיגיטלי. במציאות של תחרות עזה על המשתמשים, שיפור יחס המרה הוא תנאי הכרחי ביכולת לשפר את רווחיות המודל העסקי ולצמוח.
בעשור האחרון, עסקתי באינטנסיביות באופטימיזציית יחס המרה. התחלתי את דרכי בתחום כסמנכ"ל שיווק של סטארט אפ טכנולוגי b2b. שם שיפרתי את יחס ההמרה פי 16. החברה נמכרה בעשרות מיליוני דולרים. לאחר מכן, הקמתי מיזם תיירות b2c בשם רוטפרפקט שעוזר לתכנן ולהזמין טיולים מורכבים. הצלחנו להעלות את יחס ההמרה פי 12 וערך המשתמש פי 21. זה איפשר צמיחה ל-5 מיליון משתמשים, מיליוני דולרים בהכנסות, וגיוסי הון של כ-$7 מיליון עד כה.
במהלך השנים שבהן עסקתי באופטימיזציית יחס ההמרה, המשכתי ללמוד ולהתנסות בתחום ולמדתי לאזן בין התיאוריה ובין המציאות. הקורס בקריאייט הוא התוצר של הידע והניסיון שצברתי והתשוקה שיש בי להעביר אותו הלאה.
מנכ"ל b-digital
סמנכ״לית מוצר GlassesUSA
איש מוצר וחווית משתמש
אני קודם כל איש מוצר שאוהב את העבודה שלי. והעבודה שלי נהדרת - כי משלמים לי בעיקר בשביל לחשוב.
מעל לעשור שאני עובד על מערכות, אתרים ואפליקציות שהצליחו מסחרית ונגעו במאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם כמעט בכל פלטפורמה אפשרית. אני מתמחה בבדיקות שמישות ואופטימיזציה של מוצרים ומלווה חברות רבות בדרך ליצירת מוצר שמגיע ליעדים שלו. כבר עשור שאני שותף להקמת תחום חווית המשתמש והקהילה המקצועית בישראל. הייתי מבין המקימים של UXI והעברתי הדרכות והרצאות על התחום בארץ ובעולם.
מנהל מחלקת דיגיטל- STG
אף מוצר אינו מתאים בול לדרישות הלקוחות כשהוא רק עולה לאוויר. דרך תהליך מתמשך של אופטימיזציה ניתן לבדוק באופן שיטתי ומהימן מה עובד, וליצור את המוצר הטוב ביותר בשוק ללקוחות היעד שלך. יחס ההמרה הוא המצפן שלנו בתהליך השיפור.
ב-booking.com רצים 500 A/B טסטים במקביל בכל רגע נתון. ב-Kayak.com .1,000 facebook מתחילה 1,000 בדיקות חדשות כל יום .בחברות אלו יש מאות עובדים המתעסקים באופטימיזציה.
מטרת השיחה היא להכיר אתכם. אנו נשמח לשמוע על הרקע והניסיון המקצועי שלכם, ננסה להתחיל ולהבין את המטרות שלכם ונוודא שאנו אכן המקום שמתאים בשביל ההתפתחות והיעדים המקצועיים שלכם.
בפגישה כבר נכיר אתכם אישית. נעבור על המסלול המקצועי שעשיתם עד כה וננסה להבין ולהגדיר ביחד את המטרות המקצועיות שלכם ולוודא שאנו יכולים לעמוד בהן.
אנחנו נשקף לכם את מצבכם כרגע ואת ההמלצות שלנו להתפתחות מקצועית. במידה ויש לכם משרה שאתם מעוניינים או מוצר שאתם צריכים לנהל בה נשמח לשמוע עליהם ולעבור על הדרישות.
חלק מהמועמדים לתוכנית הלימודים יקבלו מטלת בית. מטרת המטלה כפולה: נוכל להבין טוב יותר את תהליך החשיבה שלכם ואת החוזקות והחולשות שלכם כרגע. מהצד שלכם, תוכלו להכיר מקרוב תהליך אמיתי ולהתנסות בו, מה שללא ספק יעזור לכם לקבל החלטות לגבי העתיד המקצועי שלכם. המטלה פשוטה יחסית ומוגבל בזמן, לאחר סיומה עליכם להגיע ולהציג אותה בפגישה נוספת.
במידה וניתנה מטלת בית, נבקש שתציגו את התוצר בפגישה, בה ננסה להבין ביחד את התהליך שעברת ואת צורת החשיבה שלכם. לא מדובר במבחן כמו בכלי שעוזר גם לנו וגם לכם לקבל את ההחלטה הנכונה. ההתפתחות המקצועית שלכם חשובה לנו ולא נרצה להמליץ על תוכנית שלא תשיג את המטרה.
מאפייני חווית משתמש שרוצים להבין לעומק את התנהגות המשתמשים שלהם ולפתח יכולות אופטימיזציה כחלק מהעמקת הידע שלהם בתחום המוצר וכניסה אפשרית לתפקידי ניהול מוצר.
מנהלי שיווק דיגיטלי שמחוייבים לצמיחה ומבינים שהעלאת ערך המשתמש ע"י שיפור יחס המרה תאפשר הגדלת אפקטיביות השיווק וצמיחה.
מנהלי מוצר שמבינים את חשיבות האופטימיזציה, עוסקים בכך כחלק מתפקידם ורוצים להיות מעולים בתחום.
יזמים דיגיטליים שצריכים להצליח לצמוח ולהוכיח את המודל שלהם מול מתחרים מתוחכמים ואין להם מנוס אלא לפתח הבנה עמוקה בתחום.
נוכחות. תהליך הלימוד יהיה אינטנסיבי ומעניין ואנו מצפים מהתלמידים שיפנו את הזמן המתאים כדי להגיע לכל השיעורים והתרגולים
הגשות. עקומת הלמידה שיצרנו מתבססת על קבלת פידבק תמידי ולכן אנו מצפים מהתלמידים להגיש את כל המטלות. המטלות תוכננו בקפידה והותאמו לעקומת למידה נכונה
מוטיבציה והשתתפות. אנחנו מאוד אוהבים ללמד אנשים עם מוטיבציה גבוהה, כאלה שמבינים למה הם צריכים ללמוד ושיש להם מטרות מוגדרות מול העיניים. אנחנו גם מעודדים השתתפות ולמידה נוספת ומלווים את התלמידים שלנו בלימוד עצמי מעבר לתכני הקורס
לבטוח בנו. התהליך לא תמיד יהיה קל אבל אנחנו עבדנו קשה כדי לייצר סביבה בטוחה, נעימה ואפקטיבית. אם תתנו בנו אמון מלא אנחנו מבטיחים שלא נאכזב אתכם
אנחנו מאמינים שהדרך היחידה להעצים תלמידים היא לקחת אחריות מקצועית ואישית על ההתפתחות המקצועית שלהם במהלך התכנית. המרצים נמצאים שם על מנת לעזור, להעצים, להכשיר ולסייע בליווי התלמידים במהלך התוכנית והתרגולים.
איכות הלימודים שלנו מכוונת לקצה העליון של התחום בארץ ובחו"ל. כך בנויות מצגות הלימוד שלנו, ולשם מכוון הסטנדרט הגבוה של התרגילים והפרויקטים שתקבלו במהלך התכנית. החומרים המקצועיים שלנו אינם חדלים להתעדכן. אנחנו מכירים את התחום, מודעים לטרנדים שמתעדכנים תדיר ואת חלקם אנחנו מגדירים בעצמנו.
חדשנות באה גם בשיטות הלימוד שאנחנו בוחרים להשתמש בהם, שכוללות - בנוסף להרצאות תאורטיות - דיונים פתוחים, תרגולים וסימולציות, הצגה בפני הכיתה, קבוצת פייסבוק לכל מחזור ומרכז ידע מתעדכן. וכמובן בהמלצות ועבודה על הכלים ושיטות העבודה המתקדמים ביותר.
מקצוענות מבחינתנו היא עשייה מדויקת, ברמה הגבוהה ביותר, תוך ביקורת מתמידה המגיעה ממקום ענייני שמכוון למתן ערך למוצר ולמשתמשים שלו. מקצוענות היא ערך שחשוב לנו לתת לכם כתלמידים וכלקוחות שלנו, ושאנחנו דורשים מעצמנו בכל יום.
מקצוענות היא דרך חיים. היא התחושה שאתם רוצים להשאיר בכל פגישה. במקביל לעבודה המקצועית עם התלמידים אנו מקדישים תשומת לב לפיתוח המקצוענות, לעמידה נכונה מול קהל, לפגישות הצגה ולניהול נכון של תהליכי עבודה.
הידע המקצועי שלנו כאנשי מקצוע חשוב לנו ביותר. אנחנו מקפידים להתעדכן, לעבוד בפרויקטים מתקדמים ולצבור ידע מעשי בתדירות גבוהה.
את הידע הזה והניסיון אנו מעבירים גם לתוכניות הלימוד שלנו כדי שהתלמידים שלנו יוכלו להנות ממנו.
בנוסף, חשוב לנו גם להקיף אתכם בידע רלוונטי מתעדכן במשך התכנית ולאחר סיומה. הידע בא לידי ביטוי במרכז ידע אונליין וקבוצה סגורה במהלך הקורס. בנוסף, יש לנו קהילת בוגרים פעילה ותוססת, הכוללת מפגשים מקצועיים, אירועים וכנסים, כדי שתוכלו לשמור על קשר איתנו ועם חבריכם ללימודים ובוגרים נוספים שלנו.
נשמח לשמוע על הרקע שלכם ולהבין טוב יותר ביחד מהם השלבים הבאים בהתפתחות המקצועית שלכם.
במידה ויש לכם שאלה שעמוד זה לא ענה עליה - אנחנו פה, צרו איתנו קשר ואנחנו מבטיחים לחזור במהרה.
במידה ותרצו ליצור איתנו קשר טלפונית - אתם מוזמנים להתקשר ל 050-5568090