36
144
13,000המחיר אינו כולל מע"מ

בשנים האחרונות העולמות הווירטואליים תופסים מקום הולך וגדל בחיי היום יום של כולנו. בעוד שהחברות הגדולות דוחפות את השוק קדימה, מייצרות תכנים חדשים במקביל לפתרונות חומרה מתקדמים, רוב אוכלוסיית המפתחים נשארת מאחור בסביבות web ופיתוחים אפליקטיבים למסכי דו מימד.

 תכנית ההכשרה שלנו היא השער לעולם הווירטואלי החדש, עולמות המציאות המדומה והרבודה.

 רתמנו את החברות הבולטות בתעשייה בכדי לאפיין את הרכיבים האנושיים וסט הקישורים המסוים שהם מחפשות אצל עובדים אשר הן רוצות לגייס. על סמך הנתונים הללו הקמנו תכנית הכשרה שתקנה לתלמידים את הידע והניסיון המקצועי שיאפשרו להם להשתלב בתעשייה ברגע הנכון.


תוכנית הלימודים


סילבוס להורדה
144
36
1700-2100
2

עמית שורצנברג

מנהל תוכנית הלימודים לפיתוח חווית AR-VR

עמית מנהל חטיבת הטכנולוגיה ומוצרי החדשנות בחברת Compedia, אחראי על צוות הפרויקט RUNWAY SAMSUNG, מרצה באוניברסיטת תל אביב על טכנולוגיות אינטראקטיביות וחבר הנהלה לשעבר בעמותת GameIS. מתוך הרצון לקדם את תחום המציאות המדומה ורבודה בישראל עמית החליט לחלוק מהניסיון שצבר ולהכשיר את הדור הבא של מפתחי החוויות.  בעבר: שותף מייסד  ב- STEPITAPP שנמכרה ל- IMALI MEDIA.

עומר אייזנברג

מרצה ומתרגל בתוכנית הלימודים לפיתוח חווית AR-VR

ראש צוות Innovation בחברת Compedia. במסגרת תפקידו עומר מפתח ומנהל פרויקטים ב- VR ו- AR  בתחומי הדרכה לחברות וארגונים.
יוצא יחידה טכנולוגית של חייל המודיעין. הכניס לראשונה את תחום המציאות המדומה והרבודה לצה"ל והחל בהנעת פרויקטים ומחקר בתחום וב 2014 אף זכה בפרס ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת. בעבר: חבר בצוות ההקמה של חברת Dapulse, מפתח סימולציות במכון ויצמן בתחום פיתוח מודלים חישוביים ופיתוח מערכות בינה מלאכותית.

אלמוג מזרחי

מרצה ל 3Dmax

לאלמוג 15 שנות נסיון כתלתיסט Max ונסיון עשיר בהוראה באנימציה ומשמש כראש מחלקת Gaming ב IAC.
אלמוג התחיל את דרכו בעולם האנימציה, דרך עולם המשחקים, ומשם התפתח לתעשיית הפרסומות והסדרות בארץ ובחו"ל.

אלון קפלן

מפיק מוסיקלי

 המפיק המוסיקלי של JoyTunes, ומנהל הפקת סאונד במדיה, קולנוע ומשחקי מחשב לחברות בארץ ובעולם. אלון יצר פס קול ליותר מ 40 סרטים, עבד על יותר מ 50 משחקים ומקפיד על סאונד מקורי וייחודי בכל פרוייקט.

צחי ליברמן

CTO ב TapOnIt, סטודיו למשחקים

צחי מתמחה בפיתוח משחקים ב Unity3D למובייל ולטכנולוגיות AR ו VR ומייעץ לחברות בתחום עיצוב ופיתוח משחקים. בעברו חבר דרקטוריון ב GameIS, הוא מומחה בתחום הטכנולוגיה החינוכית, מרצה במכללת תילתן ובמכללת ספיר על עיצוב משחקים ונואם בכנסים ברחבי העולם.

 

תומר ברקן

מרצה 2D

מייסד סטודיו המשחקים Suncrash. תומר מחזיק ב 12 שנות נסיון בתכנות, חמש מתוכן עסק ביצירת משחקים ב Unity. תומר אוהב ללמד ומרבה להרצות באירועים טכנולוגים, הוא חבר פעיל בקבוצת מפתחי Unity הרשמית בישראל ואחד מחלוצי האינדי הישראלי.
vr-%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%92%d7%93%d7%95%d7%9c-5

במטרה לשפר את תהליך הלמידה של סטודנטים לרפואה eon מפתחת סמולציות אנטומיה וירטואליות על גבי hololens של microsoft

במסגרת התוכנית‎


הכשרה מקצועית

במסגרת התכנית תלמדו פיתוח במנוע Unity 3D בצורה מעמיקה תוך שימוש בתכנות מתקדם בשפת #C ותרכשו ניסיון מעשי בפיתוח אפליקציות בסביבת VR ו AR. תתנסו במידול בסיסי עם תכנת 3Dmax ופיתוח סאונד 3D במטרה להכשיר אתכם ולהקנות לכם מתודולוגיות עבודה נכונות הדרושות לעבודה משותפת עם צוות המוצר לפי הסטנדרטים של החברות המובילות בתעשייה.

פרוייקטים

אנו מאמינים כי הדרך הנכונה ללמוד ולרכוש נסיון במדיום החדש היא דרך עבודה מעשית - לבנות וכמה שיותר. במסגרת תוכנית ההכשרה תתנסו בבנייה ופיתוח ללא הפסקה ולבסוף תהנו ממספר פרוייקטים אישיים: פרויקט 2D
פרויקט 3Dmax
פרויקט VR ל Mobile
פרויקט VR ל Oculus
פרויקט AR ל Mobile
פרוייקט ב WebGL

יצירת חוויה נכונה

המעבר מאינטראקציה עם אובייקטים ב- 2D המוצבים מולנו על פני צג מחשב המוגבל פיזית, לאינטראקציה עם אובייקטים ב- 3D הנמצאים סביבנו במרחב, פותח המון אפשרויות יצירה. עם האפשרויות האינסופיות שטכנולוגיה מאפשרת לנו, ישנה סדרה של כללים מהותיים שחשוב לדעת בכדי שנוכל לכבד את הפן הפיזיולוגי של החוויה ולטפל במשתמשים בזהירות. במסגרת תוכנית ההכשרה תרכשו כלים לייצירת חוויה נכונה - UX ב VR ותלמדו כלים לעיצוב החויה.

מחקר ובדיקות

אחד השלבים החשובים ביותר בחייו של מוצר הוא שלב הבדיקות, במיוחד כשמדובר ביצרית חוויות ל VR המבוססות על תהליך מורכב של ניסויי וטעייה ובדיקות חוזרות ונשנות על מספר משתמשים רבים בכדי לייצר חוויה אינטואיטיבית טובה. במסגרת התוכנית נלמד שיטות מתקדמות לבצע בדיקות A/B Testing, כיצד לתכנן בדיקות, מהם הכלים המשמשים אותנו ואילו סוגי בדיקות קיימות היום בשוק.

vr-%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%92%d7%93%d7%95%d7%9c-3

לפורד מוטורס מעבדת מציאות מדומה מהמשוכללות בעולם המשמשת אותם להדמיית חווית הנהיגה בדגמים שהם מתכננים ומאפשר להם לקצר ולייעל משמעותית את תהליך הייצור מבלי הצורך לחכות לאבטיפוס פיזי של הדגם החדש. 

הניסיון שתרכשו

הכשרה מקצועית בפיתוח למנוע Unity בשילוב תכנות מתקדם בשפת #C

ניסיון מעשי בפיתוח אפליקציות בסביבת VR ,AR ו- WebGL

נסיון במידול בסיסי עם 3Dmax, פיתוח סאונד 3D וצילום 360

למי מיועדת התוכנית?

מפתחים בעלי ניסיון, עם הבנה מרחבית טובה ותשוקה לטכנולוגיות מתקדמות. שימו לב שדרישת הסף היא ידע מוקדם בפיתוח.

אם אתם מחפשים דריסת רגל ראשונה בעולם ההיי טק וחושבים שלימודי פיתוח חווית ל VR תפתח לכם את הדלת - התכנית הזאת היא לא בשבילכם.

תקציר תוכנית הלימודים

  • Intro Session
  • 2D
  • 3D Modeling
  • 3D
  • Virtual Reality
  • Augmented & Mixed Reality
  • Refresh your C# skills
  • Introduction To Augmented, Mixed and Virtual Reality
  • Basic Unity
  • Unity C# Programing
  • Unity 2D
  • Unity UI
  • Menu
  • 2D project
  • 3dMax
  • Introduction to 3Dmax
  • Animation tools
  • Polygons
  • Basic shading
  • Max Project
  • 3D movement & Inputs.
  • Object Oriented Programming
  • Asset store
  • Unity Gaming & Storyteller options
  • Optimization
  • Develop for mobile
  • Develop VR app in Unity
  • VR UX & Design methods
  • VR PROJECTS
  • Intro
  • Developing for Hololens
  • MR and AR UX and Design methods
  • Refresh your C# skills

    Brushing up on our C# skills by creating a simple desktop application. Practicing C# fundamentals, C# code syntax, and having a quick review on .NET Framework and visual studio editor.
    We will quickly cover overload and override, classes, namespaces, LINQ, variables types, define conversions, implement interface, code documentation and how to use pointers in C#.

    Introduction To Augmented, Mixed and Virtual Reality

    Introduction to the world of advanced technologies. We’ll cover the progress made in the last 20 years in the areas of Virtual, Augmented & Mixed Reality and learn about the latest technology developments and applications.

    Basic Unity

    Unity Editor. we will review different building methods and get familiar with the Editor and his structure in Scene View & Game View mode. Learn how to properly manage a Scene file and practice building hierarchies in a scene. Working with inspectors and learning about the player settings and how to use the Profiler as a debugger.

    Learning about the Camera, Prefabs, Tags & Layers, using premade scripts and assets. We will cover Game Object (in the editor), learning the fundamental objects in Unity that represent characters, props and scenery and using them as containers for Components.

    Unity C# Programing

    Learning about Monobehaviour as a Script Editor. We will learn how to handle Unity's built in functions like Awake, Start, Update, FixedUpdate,OnDestroy ,OnEnable and more...
    GameObjects are the fundamental objects in Unity that represent characters, props and scenery. we will learn how to manipulate and work with game objects functionalities like: Enabling and Disabling Components, Translate and Rotate, Linear Interpolation etc. we will learn when to use them and how to  write them.

    Unity 2D

    All about Sprite. You will learn how to manage Sprites in Unity, Sprite sheets and Sprite Animation. You will use pre made assets to play and learn how to use animation and practice your sprite management skills. You will work with 2D Shaders, Sorting Layers, 2D Physic, Colliders, Rigidbody and more tools to create the best 2d app experience.

    Unity UI

    During this session you will learn everything there is to know about Unity’s powerful UI tools, discover new UI components & UI features, and will administer Pivots and Anchors in order to make a responsive app. You will learn about different Render Modes, distinguish button and text properties, Examine Rect Transforms, Know Anchor Points.

     

    Menu

    You will work on creating a responsive menu considering UI/UX, adding animation to the menu, response to events and learn about the different UI types.

    2D project

    Tips and tricks in Unity 2D and working on a 2d project. Focusing on how to upgrade  our app performance with optimization tools in order to improve frame per second ratio.

    3dMax

    Getting Started with modeling in 3dMax. We will focus on the work of the 3D artist,  learning all the essential elements that make up any efficient modeling workflow. We will cover basic modeling concepts and essential tools that are production-proven and used daily in the film and games industries. We will study three-dimensional vision and understand the basis for the construction and reference for 3D objects.

    Introduction to 3Dmax

    3d world concept, polygons, differences between max and unity

    Animation tools

    playing around with basic animation tools, creating a table with objects. conclusion. preparing asset into unity

    Polygons

    Learn about  polygons,  texture & basic modeling

    Basic shading

    A "shader" is an algorithm that describes how the surface responds to light. One of the most noticeable features of each shader is how it generates specular highlights. In this section you will learn about the different shaders in 3Dmadx and how to properly use them.

    Max Project

    Modeling of 3D object.

    3D movement & Inputs.

    Mapping outside inputs for your app. Raycaster, Character Controller using Unity controllers (Mouse,Keyboard etc.) and play with main functions. Learning how to control a character, what is the "correct movement" in a 3D world , how to send click through the 3D world and use colliders for movement.

    Object Oriented Programming

    Learn about recommended OOP and design patterns for unity.  Present the most popular Object Oriented Programing tools for 3d apps and gaming and how to use them in a ready game project or app.

    Asset store

    Learn how to use the asset store in Unity 3D, choose the right assets for your experience, think about optimization and objects design, consider polygon count  and start working on your 3D project.

    Unity Gaming & Storyteller options

    Practice building a unique tutorial rump up experience for your app while practicing working with scenes, Textmesh and Lerp function.

    Optimization

    For cross platform development using Unity Profiler, Debugging tools, Lighting options, Player settings, Bake GI, LightMaps , Skyboxes , Mash baker and etc.

    Develop for mobile

    Publish your app to iPhone, iPad, Android and desktop.

    Main rules in development for mobile - Touch screen , gestures , gyroscope and other controllers. Develop for Android -  Android tools ,debug and how to upload your game to the Google Play Store.

    Develop for ios - IOS tools ,debug and how to upload your game to the App Store.

    Develop VR app in Unity

    Learning the fundamental guidelines and main rules of working in VR. How to create a stereoscopic view, using the cardboard, Oculus and the HTC vive sdk, and reviewing the difference between developing for Cardboard and Oculus.

    Learn how to optimize cross platform builds for mobile VR and desktop VR and how to use the advantage of 3D controllers to create a more immersive experience.
    Adding controllers to the 3d world - Learn how to implement 3D controllers  in VR

    VR UX & Design methods

    When designing experiences in Virtual Reality a whole new set of design considerations comes into play as opposed to designing for 2D screens. To help us create experiences that doesn't frustrate or make users feel nauseous, we will learn the correct design principles to guide our work.

    How to avoid Eye Strain? How to use UI Depth? How to Leverage Scale? How to maintain Head Tracking? How to correctly use Constant Velocity? How to smartly guide with light, sound and movement and how to  Keep the user Grounded are some of the questions will answer in this section of the program.

    VR PROJECTS

    Develop mobile VR app in Unity - Cardboard and daydream

    Develop VR app in Unity - OculusVive

     

    Intro

    Specialized components like multiple sensors, advanced optics, and a custom holographic processing unit enabling us to go beyond the screen. We will discuss and learn about the differences between AR & MR technology and examine different application for both of them. Understanding how the merging of the real and virtual worlds produce new environments and visualizations where physical and digital objects co-exist and interact in real time.

    Developing for Hololens

    Microsoft HoloLens is the first self-contained, holographic computer, enabling us to engage with our digital content and interact with holograms in the world around you. During our program you will take part in a development demonstration for Hololens executed by Amit & Omer. You will learn core Windows Holographic and HoloLens features including gaze, gestures, voice input, spatial sound and spatial mapping.

    MR and AR UX and Design methods

    Feeling present in your environment is a key aspect of mixed reality, enabling us to move naturally, interact, and explore in three dimensions. In this section we will learn about the best design practices for AR/MR experience.

     

     

     

     

    vr-%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%92%d7%93%d7%95%d7%9c-1

    פייסבוק רוצה להפוך את הרשת החברתית ממקום שבו אנו מפרסמים טקסט ותמונות, למקום בו אנשים יכולים להרגיש כאילו הם משוחחים פנים אל פנים. פייסבוק רכשה את חברת oculus ועושה צעדים משמעותיים בתחום.


    vr-%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%92%d7%93%d7%95%d7%9c-4

    התעשייות הביטחוניות מאמצות במהירות את הטכנולוגיה. הדמיית טיסות, סימולציות מלחמה וגם טיפול בהפרעות דחק פוסט-טראומטיות הן רק חלק מהפיתוחים האחרונים. יש אפילו טירונות וירטואלית!

    רוצים לפגוש אותנו ולהתייעץ בנוגע להתקדמות המקצועית שלכם?
    יש לכם שאלות נוספות?

    נשמח לשמוע על הרקע שלכם ולהבין טוב יותר ביחד מהם השלבים הבאים בהתפתחות המקצועית שלכם.
    במידה ויש לכם שאלה שעמוד זה לא ענה עליה - אנחנו פה, צרו איתנו קשר ואנחנו מבטיחים לחזור במהרה.

    במידה ותרצו ליצור איתנו קשר טלפונית - אתם מוזמנים להתקשר ל 0524609927