46
200
16,500המחיר אינו כולל מע"מ

לאחר שנים של הכשרת אנשי מקצוע מובילים בתעשייה, גיבשנו תוכנית שתענה על הצרכים העכשוויים בשוק העבודה בישראל. אנו לוקחים ברצינות את תהליך הלימוד וחשים אחריות להתפתחות המקצועית של תלמידינו. אנו מאמינים שלימוד אמיתי מגיע מתרגול קבוע וקבלת משוב על התוצרים ולכן אנו שמים דגש על התנסות ותרגול תוך התמקדות בשיטות העבודה והכלים המקצועיים המובילים בשוק.


תוכנית הלימודים


סילבוס להורדה
200
46
1700-2100
2

הערכים שמנחים אותנו


אנחנו קודם כל אנשי מקצוע

אנחנו מאמינים שמי שלא עובד במקצוע לא יכול ללמד. לכן, כל המרצים הם אנשי מקצוע מובילים עם ניסיון עשיר. לצד ההדרכות והליווי המקצועי אנחנו תמיד ממשיכים לעבוד על הפרויקטים המעניינם והחדשניים ביותר בשוק.

תשוקה להדרכה

 כדי ללמד לא מספיק להיות איש מקצוע מנוסה, צריך לדעת איך נכון להעביר את הידע וכמובן שתהיה תשוקה לתהליך הלימוד וההדרכה. העברת ידע היא המומחיות שלנו והיא מפתח חשוב להצלחת הבוגרים והתלמידים. כל המרצים שלנו בחרו ללמד מתוך האהבה שלהם לתהליך הלימוד ולהשפעה שיש להם על הצלחתם של הבוגרים שלנו.

אחריות לעקומת הלמידה

אנחנו לוקחים אחריות לעקומת הלמידה של התלמידים שלנו, הם עוברים מבחנים וסינון כדי להבטיח רמת לימודים גבוהה והתאמה לתוכנית. בנוסף, אנו מאמינים שהדרך הנכונה לקחת אחריות מקצועית מחייבת נוכחות של מנהל מקצועי אחד שמעביר את התוכנית. ליאור יאיר מנהל את התוכנית באופן אישי, מעביר את כל השיעורים, בודק את ההגשות ומלווה את התלמידים בהנחיה אישית צמודה.

תרגול מסיבי לצד תאוריה

ללא תרגול שוטף ומקצועי אין משמעות להתליך הלמידה. הקורס נבנה במתכונת Project Base בה בכל שבוע התלמידים נדרשים לבצע מטלה שבועית. המטלות מתוכננות בקפידה ומותאמות לרמה המקצועית בתעשייה. הן לא פשוטות אך מטרתן פשוטה - לדאוג לרמה מקצועית גבוהה של הבוגרים שלנו והתאמתם לתעשייה. בכל שבוע אנו מקיימים תרגול לצד השיעור התאורטי בו עוברים על המטלה השבועית, מפתחים תהליכי חשיבה נכונים ולומדים להשתמש בכלים ובתוכנות המקצועיות.

ליאור יאיר

שותף ומנהל תוכניות ההכשרה למאפייני חווית משתמש

אני קודם כל איש מוצר שאוהב את העבודה שלי. והעבודה שלי נהדרת - כי משלמים לי בעיקר בשביל לחשוב.
מעל לעשור שאני עובד על מערכות, אתרים ואפליקציות שהצליחו מסחרית ונגעו במאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם כמעט בכל פלטפורמה אפשרית. אני מתמחה בבדיקות שמישות ואופטימיזציה של מוצרים ומלווה חברות רבות בדרך ליצירת מוצר שמגיע ליעדים שלו. כבר עשור שאני שותף להקמת תחום חווית המשתמש והקהילה המקצועית בישראל. הייתי מבין המקימים של UXI והעברתי הדרכות והרצאות על התחום בארץ ובעולם.

במקביל לתפקידים המקצועיים תמיד הקפדתי לטפח ולהכשיר צוותים מקצועיים שעבדו תחתיי. ההקמה של תוכניות הלימודים נבעה מהרצון לעזור לתעשייה, לתרום מהניסיון שלי ולהמשיך להכשיר את הדורות הבאים. אני גאה במאות הבוגרים שלי שנמצאים היום בתפקידי מפתח בתעשייה. לראות אותם מתפחתים וגדלים, מנהלים צוותים, חברות ויוצרים מוצרים מצליחים, מניע אותי להמשיך ולהדריך.

כשיש לי זמן כנראה שתמצאו אותי קבור מתחת לשני חתולים (שרק אני חושב שהם חמודים) משחק במחשב.

נועם פישר

מאפיינת חווית משתמש ומתרגלת בתוכנית הלימוד לאפיון ועיצוב חווית משתמש

בוגרת מסלול המחקר של המעבדה לחדשנות במדיה בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.
כיום מאפיינת חווית משתמש ומתרגלת ב- create ומרצה בבית הספר הבינלאומי לתקשורת במרכז הבינתחומי.
אוהבת אנשים, שמחה להבין לעומק את הצרכים והרצונות שלהם ולהעניק להם חוויות ייחודיות ומדוייקות.
מתרגשת מיצירתיות, חדשנות וכל מה שביניהם.

איתן שלייזר

מנהל מוצר ומתרגל בתוכנית הלימוד לאפיון ועיצוב חווית משתמש

כיום אני מנהל את מחלקת חווית המשתמש והמוצר בחברת Phenom People. למדתי עיצוב, כלכלה ופיתוח צד קדמי. התשוקה שלי נמצאת בעיקר באפיון מערכות מידע לארגונים גדולים. יש אומרים שאני מומחה-על באקשור. עובד 8 ימים בשבוע ולובש חולצה מכופתרת באופן קבוע. (בסתר מגייס בוגרים של הקורס ומקים לעצמי צבא של אנשי מקצוע מעולים).

תקציר תוכנית הלימודים

  • שיעורי בסיס
  • יסודות בתכנון מוצר
  • עיצוב חוצה פלטפורמות
  • הובלת התעשייה
  •  שיעורים מתקדמים
  • עקרונות בעיצוב דיגיטלי
  • טכנולוגיות web ותהליכי עבודה
  • חווית משתמש, המקצוע הטוב ביותר בעולם
  • אבני הבסיס של עיצוב ואפיון חווית משתמש
  • להגיע לפתרון הנכון - שיטות עבודה להשבחת המוצר שלנו
  • כיצד צריך להיראות תוצר תהליך האפיון?
  • ארכיטקטורת מידע (IA)
  • הפסיכולוגיה מאחורי העיצוב: קוגניציה ומגבלות התפיסה האנושית
  • מחקר מקדים ועיצוב מונחה משתמש
  • עיצוב חוצה פלטפורמות : ממשקי mobile
  • עיצוב ממשק אופטימלי - עיצוב רספונסיבי
  • יצירת חדשנות ופיצוח אסטרטגי של מוצר חדש
  • תהליכי עבודה ומתודולוגיות מתקדמות
  • כלי עבודה מקצועיים
  • בדיקות שמישות ושיטות לשיפור המוצר
  • הגשת והצגת תוצרים
  • הבנת לקוח - ניתוח דרישות נכון והבנת מודלים עסקיים
  • יצירת ממשקי-על: שילוב נכון של מערכות וכלים חיצוניים ועבודה עם API
  •  אינפוגרפיקה ואנימציה ככלים להעברת מסר
  • שיעור קריירה : מפגשים מהסוג האישי עם אנשי מקצוע בתעשייה
  • לומדים מהניסיון: מה יהפוך אתכם לאנשי מקצוע מעולים : מבוא לחווית משתמש הוליסטית
  • עקרונות בעיצוב דיגיטלי

    היום ברור כי יסודות בעיצוב ואסתטיקה חשובים מאוד כאשר מתכננים מוצר. אנשי מקצוע ללא הכשרה עיצובית מרגישים לעיתים כי יש להם חסם המונע מהם לדמיין בצורה ממשית את המוצר עליו הם עובדים. חוסר ידע מקדים בעיצוב יכול לגרום לכם לבעיות רבות בעיצוב המוצר ובתהליך היצירה. לכן אנו מחייבים תלמידים שלא מגיעים עם ידע בסיסי בעיצוב לעבור יחידת השלמה שתספק להם את הכלים והידע שהם צריכים כדי להיות אנשי מקצוע מעולים. בשיעור נבחן את כללי הבסיס בעיצוב הדיגיטלי היום: כיצד בונים קומפוזיציה נכונה, צבעים נכונים לעבודה עם מסכים מוארים, שימוש בהבדלי צבעים להעברת מסר, שימוש בטיפוגרפיה, שפה ויזואלית, עבודה עם רזולוציות ולבסוף נסקור את הכלים השונים המשמשים את המעצבים לביצוע עבודתם.

    טכנולוגיות web ותהליכי עבודה

    בשיעור זה נתמקד בסקירה של הטכנולוגיות השונות בהם משתמשים לפיתוח המוצרים השונים עליהם נלמד. ההבנה של העולם הטכנולוגי וההתפתחות שלו במהלך השנים האחרונות תעזור לתלמידים שלא מגיעים עם הכשרה טכנולוגית להבין את מסגרת הקורס ואת הסביבה המקצועית בה אנו עובדים. במהלך השיעור נדבר על תהליך הפיתוח של מוצרי web ו- mobile ועל הטכנולוגיות שעושים בהם שימוש היום (html, css, javescript).

    חווית משתמש, המקצוע הטוב ביותר בעולם

    שיעור היכרות עם עולם חווית המשתמש, התפתחות המקצוע, האנשים העוסקים בו כיום ומדוע חשוב להשקיע בו. נציג סקירה מקיפה של מצב השוק בישראל ובעולם ומה מצופה מאיתנו בתור אנשי מקצוע. מכיוון שזהו גם השיעור הראשון נקדיש זמן להיכרות אישית עם הצוות והתלמידים ונדבר על ההתפתחות המקצועית של התלמידים ועל המצופה מהם במהלך הקורס.

    אבני הבסיס של עיצוב ואפיון חווית משתמש

    כמו בכל מקצוע אחר, גם בעיצוב חווית משתמש אנו מבססים את שיטות העבודה שלנו על כמה עקרונות בסיסיים שיחזרו וינחו אותנו בתהליך עיצוב המוצר. בשיעור נלמד את עקרונות אלו תוך השמת דגש על השימוש בהם בתהליכי עבודה בעולם האמיתי. בין העקרונות שנלמד: שמישות, שימושיות, הנאה, אסתטיקה, נגישות, זמינות המידע, שליטת המשתמש, שימוש ושבירת קונבנציות, גמישות ופשטות. כל עקרון ילווה בדוגמאות ממערכות עדכניות וברקע מקצועי שיסביר מדוע מדובר בעקרון בסיס בתעשייה.

    להגיע לפתרון הנכון - שיטות עבודה להשבחת המוצר שלנו

    אחד מהשלבים הקשים בתהליך היצירה הוא גיבוש הקונספט הראשוני. מצופה מאיתנו להיות חדשניים, יצירתיים ומגוונים כאשר אנו מציגים את הפתרון המושלם. אנו נלמד אתכם טכניקות לגיבוש הפתרונות שלכם תוך הבנה של התהליך ופיתוח חשיבה ביקורתית בריאה. צוות המרצים שלנו, היה הראשון שהתחיל להשתמש בשיטות מוגדרות לאופטימיזציה של תהליך פיצוח המוצר ובעל הניסיון העשיר ביותר בשימוש בשיטות אלו. חלק מהשיטות פותחו על ידינו והן נלמדות היום בכל המוסדות בתחום, בין השיטות שנלמד: ספקטרום, דאבל ספקטרום, ו- 6up.

    כיצד צריך להיראות תוצר תהליך האפיון?

    מסמך האפיון הוא התוצר הסופי מתהליך האפיון. לצערנו אפיון הוא עדיין מושג בעייתי בישראל. מסמך זה משתנה בין ארגון לארגון והדרישות המגדירות את הנראות שלו ואת המידע שהוא מכיל אינן קבועות. אנו נלמד אתכם על סמך הניסיון שלנו בארץ ובעולם איך נכון להגיש אפיון בסיום התהליך ומהם העקרונות שמנחים אותנו ביצירת אפיון מקצועי שיענה גם על הרף המקצועי הגבוה ביותר. בסיום השיעור תוכלו להבין את ההבדל בין מסמך אפיון לתיק אפיון (מסמך שאנו מפיקים לטובת תהליך הפיתוח), וכמובן לייצר מסמכי אפיון אסתטיים, מרשימים וברורים. במהלך השיעור תחשפו לגישות שונות ולתוצרי אפיון אמיתיים.

    ארכיטקטורת מידע (IA)

    מאחורי מוצרים המספקים חווית משתמש טובה נמצאת מערכת מתוכננת היטב. הגדרת המבנה הפנימי של המערכת הינה אחת הפעולות החשובות בחיזוק יכולת ההתמצאות במערכת (findability) כי אף אחד לא קונה מוצר שהוא לא מוצא, והכרח של ממש במערכות מורכבות. שיעור זה מתמקד במה שקורה "מתחת למכסה המנוע" של חווית המשתמש וביישום נכון של שיטות מתחום ארכיטקטורת המידע (Information Architecture) על מנת להחליט בסוגיות כגון איזה סוג ניווט מתאים למערכת שלנו, איך נחלק את סוגי התוכן השונים לקטגוריות ומה עושים כשצריך לאפשר גישה לאותו המידע ממקומות שונים. בין היתר נתנסה גם ב- sorting card ,אחת משיטות המחקר הנפוצות ביותר המסייעת בהגדרת המבנה.

    הפסיכולוגיה מאחורי העיצוב: קוגניציה ומגבלות התפיסה האנושית

    משפט ידוע בקרב אנשי המקצוע בתחום טוען ש"אתה לא המשתמש" אבל לכולנו יש משהו משותף, כולנו אנושיים. בשיעור זה נבין כיצד הפסיכולוגיה הקוגנטיבית וההתנהגותית וההיכרות עם המוח האנושי, מספקת לנו כלים ליצירת ממשקים שיגרמו למשתמשים להרגיש כאילו חזינו את המחשבה הבאה שלהם. נכיר את המערכות הפיזיולוגיות המשפיעות על התפיסה החזותית שלנו, נלמד כיצד לייצר קשר רגשי בין משתמשים למוצר, מדוע מוצרים יפים נחשבים לשמישים יותר, האם ניתן באמצעות עיצוב הממשק להשפיע על בחירות שמבצע המשתמש ומה קורה כשמשתמשים טועים (ואת מי להאשים).

    מחקר מקדים ועיצוב מונחה משתמש

    היכרות עם השוק והמשתמשים הם ההבדל בין מוצר מצליח לכישלון. ללא הבנה עמוקה של המשתמשים לא נוכל לייצר מוצר מנצח ולכן שיטות למחקר משתמשים הן אבן בסיס במחקר מקדים. אך המחקר הראשוני שלנו לא נגמר שם. אנו נלמד לבצע מחקר שוק ומחקר מתחרים כדי להבין את העולם והסביבה התחרותית בהם אנו פועלים, נבצע מחקר לקוח כדי להכיר את הדרישות והמטרות שלנו ונבחן לעומק את המשתמשים כדי לייצר להם מוצר שעונה על צורך אמיתי. בשיעור תחשפו לתהליכי מחקר אמיתיים ונדגים כיצד הם שינו את עיצוב המוצר וגיבשו הגדרות לדמותו. נציג ונתרגל שיטות מחקר ברמות שונות של מורכבות: ראיונות עומק, תצפיות, מחקר פרסונות וניתוח תוצאות מכלי כריית נתונים וניתוח בדיקות AB Testing .בנוסף נראה כיצד תהליך מחקר יכול לעזור למוצר קיים. ולא רק למוצר חדש. צוות המרצים שלנו מחזיק בניסיון עשיר בתהליכי מחקר ויחשוף דילמות ותוצאות מפתיעות לשימוש בשיטות אלו.

    עיצוב חוצה פלטפורמות : ממשקי mobile

    חלק גדול מהעבודה בתחום כיום מוקדש לאפיון ועיצוב אפליקציות ומערכות סלולריות. לכן אנו מקדישים חלק גדול מהקורס לפיצוח תהליכי העבודה במובייל ובטאבלטים. אנו נלמד כיצד נכון לאפיין מוצרים למסכי המגע השונים, על הגישות בעיצוב מוצרי native לעומת מוצרי web ,על השוני בחשיבה כאשר מאפיינים מוצר למובייל ועל שיטת העבודה המפורסמת first mobile. בין השאר נלמד גם על שיטות עבודה נכונות כאשר מאפיינים מוצרים לפלטפורמות השונות הקיימות בעולם המובייל עצמו ונעביר לכם קבצי עבודה ורכיבי אפיון שפיתחנו בעצמנו ושיוכלו לעזור לכם בעבודה היום יומית. לצוות המרצים ניסיון עשיר של מעל ל-200 אפליקציות ייעודיות לכלל המכשירים והטכנולוגיות וזהו ללא ספק נושא שחשוב ללמוד בו מהניסיון.

    עיצוב ממשק אופטימלי - עיצוב רספונסיבי

    כיום מעטים הממשקים שלא מתוכננים מראש כמתאימים לכל הפלטפורמות - כלומר ממשקים רספונסיביים. אנו נלמד על שיטת העבודה הנכונה כאשר מתכננים ממשקים רספונסיביים, על ההגיון מאחורי תכנון לכלל הפלטפורמות ועל הקשיים שפתרונות אלו מציבים בפנינו. לבסוף נבין לעומק מתי נבחר לייצר ממשק רספונסיבי ובאיזו רמה (רספונסיבי מלא או חלקי, או עיצוב פלואידי).

    יצירת חדשנות ופיצוח אסטרטגי של מוצר חדש

    אין ספק שמצופה מאיתנו בתור אנשי מקצוע מעולים להוביל חדשנות, לאמץ אותה ולתת לה לבוא לידי ביטוי בתוצר שלנו. אך כיצד אנו יכולים לאמץ אותה אל תוך הליכי העבודה שלנו? אל המוצר שלנו? אנו נלמד את אחד הנושאים החשובים והקשים ביותר בתהליך העבודה - יצירת ממשקים חדשניים שמביאים לידי ביטוי את הערך האמיתי של המוצר (לעומת ממשקים חדשניים ללא ערך אמיתי שיכשלו). בין השאר נלמד מהי חדשנות ממשקית, כיצד אנו לומדים עליה ומתעדכנים בה וכמובן נתרגל לאפיין תוך חשיבה על חדשנות.

    תהליכי עבודה ומתודולוגיות מתקדמות

    ארגונים וחברות שונים עובדים בצורה שונה. אין שיטת עבודה אחת שתתאים לכולם ואנו צריכים לדעת כיצד להתאים את עצמנו ואת תהליכי העבודה שלנו ליצירת תהליך עבודה אופטימלי. אנו נלמד על הגישות המובילות בתהליכי העבודה כיום (למשל scrum & agile ,לאיזו סוג של פרויקטים וצוותים הן מתאימות). בנוסף נלמד על הרכב הצוותים המקצועיים בארגונים שונים ועל אנשי המקצוע השונים שתעבדו איתם ומולם.

    כלי עבודה מקצועיים

    אנו נלמד כחלק מהקורס וכבר בשיעורים הראשונים כיצד לעבוד עם סביבת העבודה של axure ,שנחשב היום לכלי הנפוץ והמרשים ביותר אך למרות יתרונותיו הברורים אסור לנו להפסיק ולהתקדם ולכן נלמד על כלים מתקדמים נוספים ונבין כיצד הם יכולים לעזור לנו לעבוד מהר וטוב יותר וכמובן לתת ערך גדול יותר לאנשים שעובדים איתנו. שילוב של הכלים יאפשר לכם להוציא תוצרים מרשימים ומדויקים. ליאור יאיר, מנהל הקורס, היה איש המקצוע הראשון שהציג את אקשור בישראל והוא היה זה שדרש שכל עובדיו יעבדו עם התוכנה. היום, רוב אנשי המקצוע בישראל משתמשים בה. אנו לא נלמד אתכם רק את הכלי הכי טוב בשוק היום - אנו נלמד אתכם את הכלים שהולכים לשלוט בשוק גם בעתיד ואתם תהיו הראשונים לעבוד איתם.

    בדיקות שמישות ושיטות לשיפור המוצר

    אחד השלבים החשובים ביותר בחיי של מוצר הוא שלב הבדיקות. בשלב זה אנו בוחנים את התוצר שלנו אל מול משתמשים אמיתיים מתוך כוונה לשפרו וללמוד כמה שיותר על התנהגות המשתמשים.אנו נלמד שיטות מתקדמות לבדיקות שמישות, כיצד לתכנן בדיקות, הכלים המשמשים אותנו ואילו סוגי בדיקות קיימות היום בשוק. נלמד לא רק לבצע בדיקות מלאות אלא גם בדיקות פשוטות, זולות ומהירות שישרתו אותנו במצבים בהם לא יהיה לנו זמן או משאבים אך לא נרצה להתפשר על איכות המוצר. בנוסף, נלמד לערוך ביקורת מומחה על מוצרים קיימים ולנתח את הנקודות הבעייתיות בכל ממשק וכיצד יהיה נכון לשפרו.

    הגשת והצגת תוצרים

    העבודה שלנו מתחלקת ל-2 חלקים עיקריים: עבודה על המוצר והצגתו. חוסר יכולת להציג את העבודה שלנו בצורה נכונה פוגעת בנו ובתוצר. כמה פעמים יצא לכם לזרוק קונספט טוב לפח רק בגלל שהלקוח או המנהל שלכם לא אהבו אותו? אנו נלמד כיצד נכון להציג אפיון ואף עיצוב, נלמד ונתרגל רטוריקה ככלי להעברת מסר, נציג שיטות לניהול פגישת הצגה ונסקור דוגמאות למצגות עדכניות ומרשימות. בסיום השיעור התלמידים יקבלו קבצי מצגות לשימוש עתידי.

    הבנת לקוח - ניתוח דרישות נכון והבנת מודלים עסקיים

    בתור אנשי מקצוע אנו מספקים שירות ללקוחותינו. עקרון בסיסי לשירות מוצלח הוא הבנת הצרכים שעומדים מולנו. תהליכים רבים נכשלים רק בגלל חוסר תיאום לגבי מטרת הפרויקט בין השותפים השונים במימוש מוצר חדש. הבנה לעומק של מטרת הפרויקט תשרטט לנו את הדרך להצלחה. בשיעור נלמד כיצד לבחור מטרות באופן מדויק וכיצד הגדרת מטרה יכולה לשנות את המוצר כולו. בנוסף נדבר על מודלים עסקיים שונים וכיצד הם יכולים לשרת ואף לשנות את מטרת הפרויקט וכמובן את עיצוב המוצר הסופי.

    יצירת ממשקי-על: שילוב נכון של מערכות וכלים חיצוניים ועבודה עם API

    אנחנו לעולם לא יוצרים מוצרים אל תוך הריק, חלק גדול מההצלחה שלהם תלוי ביכולת להסתמך ולהתממשק עם שירותים קיימים. אנשי מקצוע שיודעים להתממשק עם מוצרים קיימים ולתכנן את ההתממשקות נכון, בדרך כלל מייצרים מוצרים טובים יותר. אנו נלמד כיצד להטמיע יכולות מהכלים הנפוצים ביותר (google, connect facebook) נחפש ביחד כלים להעשרת המוצרים שאנו עובדים עליהם ונראה דוגמאות כיצד שילוב נכון של מספר שירותים ויכולות יוצרים ממשק-על.

     אינפוגרפיקה ואנימציה ככלים להעברת מסר

    אינפוגרפיקה ואנימציות נחשבים לכלים מובילים היום להעברת מידע באופן ויזואלי (Visualisation Data). אנימציה נכונה יכולה לשפר משמעותית את הממשק והמוצר הסופי ואינפוגרפיקה מתאימה תקל על תהליך קליטת הנתונים על ידי משתמש. בשיעור נלמד איך עושים זאת נכון. איך מייצרים אינפוגרפיקה טובה ולא רק יפה. נלמד על סוגים שונים של אינפוגרפיקות, על יישום נכון המתחשב בפלטפורמה ועל איך ומתי כדאי לשלב את הכלי העוצמתי הזה בממשקים שאנו יוצרים. בנוסף נלמד על התפקיד החשוב של האנימציות, על האנימציות הבסיסיות וכיצד אנו חושבים ובוחנים אנימציות כבר בשלב האפיון.

    שיעור קריירה : מפגשים מהסוג האישי עם אנשי מקצוע בתעשייה

    אנשי חווית משתמש באירגונים שונים יכולים לעשות עבודה שונה לחלוטין. בחלק מהארגונים, לדוגמה, התפקיד כולל עיצוב ובחלקם דווקא ניהול מוצר ו/או ניהול פרויקטים. חשוב לנו שתבינו את ההבדלים בין התפקידים וכיצד הם נראים בחיי היום יום. בשיעור הזה נזמין אנשי מפתח בתעשייה שכולם מחזיקים אמנם באותה הגדרת התפקיד (מומחה חווית משתמש), אך במציאות הם עושים עבודה שונה לחלוטין. מטרת השיעור היא שתוכלו לסמן מטרה על התחום והתפקיד שמעניינים אתכם ותבינו את השוני בין ארגון לארגון.

    לומדים מהניסיון: מה יהפוך אתכם לאנשי מקצוע מעולים : מבוא לחווית משתמש הוליסטית

    בשיעור האחרון אנו נספק לכם הצצה מעמיקה לחיי אנשי המקצוע בתחום ונשתף אתכם, מהניסיון שלנו, בתהליכים שעוזרים לנו להישאר מעודכנים ומקצועיים. זהו שיעור בגובה העיניים על החשיבות של להישאר מעודכן ועל הדרכים שיבטיחו שתמיד תהיו כאלו. בנוסף, נשאיר זמן למענה על שאלות אחרונות, נדבר על החידושים והעתיד של עולם חווית המשתמש בישראל ובעולם ונציג את עולם חווית המשתמש ההולסיטית שתופס תאוצה בתור ההתפחות המקצועית הבאה. בסיום השיעור נחלק את תעודות הקורס וננשום בזהירות כי עכשיו מתחילים לעבוד.

    אל תאמינו לכל מה שאומרים עלינו

    * חלק מההמלצות מתייחסות לתקופה בה ליאור שימש כמנכ"ל נטקראפט ולימד במסגרתה

    כשהתפקיד שלי באורט ישראל גדל והתפתח לכדי מאפיינת מוצרים לכל דבר, הרגשתי שאני חייבת הכשרה מסודרת בנושא. התחום עוד היה בחיתוליו, אך שמחתי לראות שליאור מוביל ומפתח קורס בנושא, ולא היה לי ספק שמדובר על קורס מקצועי שיצייד אותי בכל הכלים שנדרשו לי. ליאור הוא המומחה המשמעותי ביותר שפגשתי בתחום בישראל, ואני מעריכה מאוד את עבודתו מפני שזה לא פשוט להתעדכן ולהוביל בעולם ה-UX שבו כל מכשיר חדש וכל עדכון גירסה דורש לעמוד בשינויים בקצב מסחרר. אני ממליצה בחום ללמוד ישירות מהמומחה, וזה ליאור במקרה הזה.

    שרית עמר

    מעצבת חווית משתמש Google

    לחוות חוויית משתמש טובה בקורס חוויית משתמש זה סימן שהגעת למקום הנכון.
    הגעתי לCreatee דרך המלצות של כמה קולגות שעשו את הקורס בעבר והיו מאד מרוצים. הציפייה הראשונית הייתה התמקדות בתכנון ממשקים והבנת משתמשים לעומק. זה כמובן קרה, אבל גם הרבה מעבר. כבר מהרגע הראשון מחלחלת ההבנה שתפקיד המאפיין כולל בתוכו את כל החוויה, כולל הבנה מעמיקה של הבעיה הראשונית ועד חשיבה מוצרית כוללת. הקורס בעצם מכשיר אותך כמאפיין, אבל גם מכין אותך לתפקידי פרודקט מתקדמים יותר. והכל מוגש בצורה חדה ובנויה שלב על שלב.
    מעבר לרמת התוכן עצמו, צוות הקורס מלווה אותך מהפגישה הראשונה באופן צמוד ואישי. כולל ייעוץ על קריירה וכיוונים שכדאי לחזק ולהתמקד, ובהמשך גם ״שידוך״ למעסיקים. ובכלל, התחושה היא שמרגע שהקורס מתחיל, הוא בעצם אף פעם לא נגמר. נכנסת לסוג של משפחה או קהילה, שתמיד תהיה חלק ממנה.

    אריאל אלבוים

    מאפיין ומעצב חווית משתמש

    הגעתי לקריאייט אחרי תואר בתקש"ח. בתואר קיבלתי טעימה לעולם ה UX.UI והתנסתי בו, וגם עבדתי בתחום. אבל עדיין הרגשתי שאני לא יודעת כלום. שההחלטות שאני לוקחת לא מבוססות מספיק, לא מנומקות. שאני לא מבינה את את התהליכים ושיש עולם שלם שאני לא מכירה.

    ידעתי שאני רוצה להיות עצמאית ולכן חיפשתי מקום שיוכל להקפיץ אותי כמה שלבים קדימה.
    נפגשתי עם ליאור והרגשתי שהגעתי לבנאדם הנכון. היה מרגש לגלות שיש לי הזדמנות לספוג ידע ישר מאיש מקצוע מוביל בתעשיה, אינטליגנטי, עם המון נסיון, וגישה שאני מתחברת אליה.
    בקורס למדנו לעומק על תהליכי אפיון, על מחקר ועל הרבה הרבה יותר מזה.
    מבחינת החוויה האישית שלי השיא היה פרוייקט הסיום. בפעם הראשונה עברתי תהליך מלא ושלם ונכון - פיתוח רעיון, מציאה ותיקוף בעיה ממשית, מחקר מעמיק, מציאת פתרונות, אפיון ואז עיצוב. למדתי המון. ובהגשת הסיום, בפעם הראשונה הרגשתי שאני לא נאבקת.
    אני פשוט יודעת מה להגיד. הפרוייקט שלי מנומק. יש סיבה לכל דבר. אני יודעת מה עשיתי ורוצה לספר על זה. היה מעולה.
    עבור מישהי כמוני שתמיד חששה מהגשות והרגישה שהיא לא טובה בזה, זו הייתה חוויה מתקנת.
    אני יוצאת מהקורס בטוחה יותר בעצמי, עם אנרגיה מחודשת לשאוף הכי גבוה ולא להתפשר, ועם הבנה שאני נמצאת במקצוע הנכון.

    אריקה רוטברג

    מעצבת חווית משתמש

    אין דבר שאני שלמה ממנו יותר מהבחירה בCreate ללמוד אפיון חווית משתמש.
    מהחומר הלימודי, הליווי בפרוייקטים המעשיים ועד העזרה במציאת עבודה בתחום. בעזרתם מצאתי עבודה בתחום מיד לאחר הלימודים!
    אם תחום אפיון חווית משתמש מעניין אתכם זה המקום להתחיל בו. מומלץ בחום!

    גילי ברונר

    מאפיינת חווית משתמש

    כשהגעתי ללמוד בקראייט חשבתי שאני הולכת ללמוד איך לאפיין חווית משתמש.. מהר מאד הבנתי שטעיתי, למדנו שם הרבה הרבה יותר!
    למדתי שם שחווית משתמש היא לא מקצוע.. היא דרך חיים.. כשבכיתה הזו אנחנו היינו המשתמשים והאיפיון של הקורס הזה היה מושלם.
    הקורס מעניין מקצועי וכזה שגורם לך לחכות לשיעור הבא.. המורים מדהימים, והמקום בכלל מקבל, מתמסר ומלא סוכריות על מקל (#סיפוראמיתי..)
    ממליצה עם מגפון מהגגות!

    מור חגג

    מעצבת חווית משתמש

    לפני Create
    הייתי במצוקה נפשית עמוקה מאוד. כמעט על בסיס יומי שמעתי כמה שאני בינונית. סביבת העבודה הייתה מזעזעת. מספר פעמים ניסיתי לחפש עבודה אחרת, אך המילים האלה הידהדו לי בראש כל הזמן. אולי כבר אין לי את מה שצריך. התייאשתי ונשארתי לעבוד במשרד בו אני מוקטנת כל יום ואומללה. דיכאון. אותה אומללות אגב חילחלה לבעיות פיזיות קשות.

    שאלות מצד בנזוגי האהוב שחילחלו לנשמתי הציפו הרבה דמעות והצליחו להציף גם ניצוץ תקווה קטנטן. ישנו מקצוע UX, שמסתבר עשיתי אותו כל הזמן גם בעיצובים שלי תמיד. זה משהו שבא לי מהבטן. אז למה אני לא עושה עם זה שום דבר?
    פ-ח-ד. פחד משתק. הפחד שאני לא באמת טובה בזה כמו שאני חושבת. פחד לחפש בזה עבודה. הפחד שכל משרת עבודה בזמן האחרון דורשת UX וזה יהיה לשקר למעסיק שאני יודעת. הפחד שאני בינונית כמו שאמר לי ההוא.
    אני חייבת שינוי!

    חיפשתי במשך חצי שנה את המקום המושלם ללמוד בו. לא רציתי לטעות. הרי זה לא מעט כסף ולי אין את הזמן לעשות טעויות כאמא חד הורית.
    חבר ילדות, מעצב מוכשר שאני סומכת על כל מילה עיצובית מקצועית שלו בעיניים עצומות המליץ לי על הקורס של קריאייט בהנחיית ליאור יאיר.
    הקורס כ״כ מעניין, ממלא ופתח לי את הראש למקומות חדשים שאפילו לא חשבתי שאני מסוגלת.

    מעבר לעניין המקצועי, ליאור ליווה ומלווה אותי גם באופן ישיר ואישי. אני מקבלת ממנו המון תמיכה. ליאור וגם אורן שטנג, השותף שלו, פשוט תמכו בי. רמה מקצועית גבוהה ביותר, אישית שמחממת את הלב, ואני בטוחה ומשוכנעת שאני עשיתי את ההחלטה הכי נכונה שיכולתי.

    התחלתי לחפש עבודה בתחום עיצוב חווית משתמש, אורן חיבר אותי לראיון עבודה גם הוא וליאור אף נתן לי המלצה חמה.

    התקבלתי אגב. אני מאפיינת ומעצבת ב- Funnster סטארטאפ fun עם אנשים fun.
    אני לא צריכה כבר להסביר לכם איך השתפר המצב הנפשי והפיזי שלי נכון?

    תודה

    יונית פל

    מאפיינת ומעצבת ב- Funnster

    תהליך הקבלה לתוכנית

    01

    שיחת היכרות ורקע

    מטרת השיחה היא להכיר אתכם. אנו נשמח לשמוע על הרקע והניסיון המקצועי שלכם, ננסה להתחיל ולהבין את המטרות שלכם ונוודא שאנו אכן המקום שמתאים בשביל ההתפתחות והיעדים המקצועיים שלכם.

    02

    פגישה אישית עם מנהל תוכנית הלימודים

    בפגישה כבר נכיר אתכם אישית. נעבור על המסלול המקצועי שעשיתם עד כה וננסה להבין ולהגדיר ביחד את המטרות המקצועיות שלכם ואת התפקידים שכדאי לכוון אליהם.
    אנחנו נשקף לכם את מצבכם כרגע ואת ההמלצות שלנו להתפתחות מקצועית. במידה ויש לכם תיק עבודות נשמח לעבור עליו ולשמוע על ההחלטות המקצועיות מאחוריו.

    03

    מטלת בית להערכת ניסיון והתאמה

    חלק מהמועמדים לתוכנית הלימודים יקבלו מטלת בית. מטרת המטלה כפולה: נוכל להבין טוב יותר את תהליך החשיבה שלכם ואת החוזקות והחולשות שלכם כרגע. מצידם, תוכלו להכיר מקרוב תהליך אמיתי ולהתנסות בו, מה שללא ספק יעזור לכם לקבל החלטות לגבי העתיד המקצועי שלכם. המטלה פשוטה יחסית ומוגבל בזמן, לאחר סיומה עליכם להגיע ולהציג אותה בפגישה נוספת.

    04

    פגישת הצגה של מטלת הבית

    בפגישה ננסה להבין ביחד את התהליך שעברת ואת צורת החשיבה שלכם. המטלה שלנו מתוכננת לפרטים ומצליחה לשקף בצורה נכונה את החוזקות והחולשות שלכם בתור אנשי מקצוע ביחס לדרישת התעשייה. לא מדובר במבחן כמו בכלי שעוזר גם לנו וגם לכם לקבל את ההחלטה הנכונה. ההתפתחות המקצועית שלכם חשובה לנו ולא נרצה להמליץ על תוכנית שלא תשיג את המטרה.

    למי מיועד הקורס?

    מעצבים. עם רקע בעיצוב (לימודים ו/או ניסיון). עצמאיים, מנהלי סטודיו, מעצבי מרקטינג, מעצבים בחברות פרויקטים או מתחום הפרסום שמעוניינים להתעמק בתחום חווית המשתמש

    מאפיינים. שעובדים בחברות מוצר או פרויקטים שרוצים להבין את ההגיון מאחורי ההחלטות שלהם ולהיות מסוגלים להגיע לגבהים חדשים

    אנשים עם רקע בפסיכולוגיה. שמחפשים לעבוד בתחום האפיון והמחקר ומוכנים להשקיע כדי להשיג את זה

    מנהלי מוצר. שמעוניינים לאפיין כחלק מהתפקיד שלהם או מפתחים מנוסים שרוצים להיכנס לתפקידי ניהול מוצר

    אנשים מיוחדים. שפשוט עוד לא פגשנו ואולי יתאימו לתוכנית ולדרישות השוק. אבל צריך לפגוש אותם קודם, להכיר, אי אפשר ככה סתם לקבל החלטה

    מה מצופה מהתלמידים שלנו?

    נוכחות. תהליך הלימוד יהיה אינטנסיבי ומעניין ואנו מצפים מהתלמידים שיפנו את הזמן המתאים כדי להגיע לכל השיעורים והתרגולים

    הגשות. עקומת הלמידה שיצרנו מתבססת על קבלת פידבק תמידי ולכן אנו מצפים מהתלמידים להגיש את כל המטלות. המטלות תוכננו בקפידה והותאמו לעקומת למידה נכונה

    מוטיבציה והשתתפות. אנחנו מאוד אוהבים ללמד אנשים עם מוטיבציה גבוהה, כאלה שמבינים למה הם צריכים ללמוד ושיש להם מטרות מוגדרות מול העיניים. אנחנו גם מעודדים השתתפות ולמידה נוספת ומלווים את התלמידים שלנו בלימוד עצמי מעבר לתכני הקורס

    לבטוח בנו. התהליך לא תמיד יהיה קל אבל אנחנו עבדנו קשה כדי לייצר סביבה בטוחה, נעימה ואפקטיבית. אם תתנו בנו אמון מלא אנחנו מבטיחים שלא נאכזב אתכם

    ux-%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%a6%d7%94-%d7%92%d7%93%d7%95%d7%9c%d7%94

    מעולם בעבר לא קרה לי שקיבלתי כ"כ הרבה פניות וזימונים לראיונות עבודה. היום אפשר לומר שאני ממש חיה את התחום וכמעט לא עובר עלי יום עבודה מבלי שיוצא לי לחשוב כמה למדתי. ממליצה בחום.

    דפנה אלון

    מעצבת חווית משתמש

    הקשר עם התלמידים נשמר גם אחרי הקורס בהאקתונים, בסדנאות ובאירועים המקצועיים

    הקשר עם הבוגרים הוא חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. לכן גם בסיום התוכנית אנחנו ממשיכים לדחוף אותם קדימה, להציע להם ניסיון נוסף וייעוץ בכל שלב. הם משתתפים בהאקתונים שלנו בהם הם עובדים עם סטארטפים אמיתיים כדי להעשיר את הניסיון ואת תיק העבודות שלהם. הם מוזמנים לאירועים פרטיים ובהם סדנאות מקצועיות במיוחד ורק לבוגרים שלנו והם הראשונים שיכולים להירשם לכל אירוע מקצועי שנעשה.

    שיתופי פעולה במסגרת התוכנית

    post-image
    post-image
    post-image

    מחזורים קרובים

    דצמבר 2017 / תל-אביב

    מצטערים, כל המקומות תפוסים

    ינואר 2018 / תל-אביב

    מצטערים, כל המקומות תפוסים

    פברואר 2018 / תל-אביב

    נותרו מקומות פנויים
    להרשמה

    רוצים לפגוש אותנו ולהתייעץ בנוגע להתקדמות המקצועית שלכם?
    יש לכם שאלות נוספות?

    נשמח לשמוע על הרקע שלכם ולהבין טוב יותר ביחד מהם השלבים הבאים בהתפתחות המקצועית שלכם.
    במידה ויש לכם שאלה שעמוד זה לא ענה עליה - אנחנו פה, צרו איתנו קשר ואנחנו מבטיחים לחזור במהרה.

    במידה ותרצו ליצור איתנו קשר טלפונית - אתם מוזמנים להתקשר ל 0546858038